Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Выкарыстанне дзяржаўнай сімволікі ва ўстанове дашкольнай адукацыі.

Дата: 24 апреля 2019 в 15:15, Обновлено 15 апреля 2020 в 16:54
Автор: Дорына Я. І.

Рэкамендацыі: Выкарыстанне дзяржаўнай сімволікі ва  ўстанове дашкольнай адукацыі.

Дзяржаўная сімволіка з'яўляецца часткай гісторыі і культуры краіны. Любоў да сваёй Радзімы, разуменне непаўторнасці і багацця культурных традыцый адыгрывае вялікую ролю ў станаўленні асобы дзіцяці, да якой мы павінны ставіцца вельмі асцярожна. Немагчыма выхаваць у дзяцей пачуцця ўласнай годнасці і ўпэўненасці ў сабе без павагі да гісторыі сваёй бацькаўшчыны.

           Азнаямленне з найважнейшымі дзяржаўнымі сімваламі традыцыйна ўваходзіць у змест патрыятычнага выхавання дзяцей дашкольнага ўзросту. Падбіраючы метады і прыёмы патрыятычнага выхавання трэба ўлічваць усе асаблівасці дзяцей дашкольнага ўзросту: эмацыйнае ўспрыманне навакольнага, вобразнасць і канкрэтнасць мыслення, абвостранасць пачуццяў, недастатковае сфарміраванне гістарычнай свядомасці.

             Вырашаючы задачы маральна-патрыятычнага выхавання, кожны педагог павінен будаваць сваю работу ў адпаведнасці з умовамі і асаблівасцямі дзяцей групы, улічваючы наступныя прынцыпы:

         «Пазітыўны цэнтрызм» (адбор ведаў, найбольш актуальных для дадзенага ўзросту);
          бесперапыннасць і пераемнасць педагагічнага працэсу;
          дыферэнцыраваны падыход да кожнага дзіцяці, максімальны ўлік яго псіхалагічных асаблівасцяў, магчымасцяў і інтарэсаў;
          рацыянальнае спалучэнне розных відаў дзейнасці;

          адэкватны ўзросту баланс інтэлектуальных, эмацыйных і рухальных нагрузак.
          Пачынаючы з сярэдняга ўзросту, дзяцей знаёмяць з сімваламі дзяржавы (гербам, сцягам, гімнам). Са старэйшай групы з сімваламі Беларусі (хвоя, зубр, бусел, кветка лёну, канюшыны, васілёк).

       Рэалізаваць гэтую задачу можна з дапамогай:

гутарак, разглядам  ілюстрацый, гульняў-гутарак,

дыдактычных гульняў, якія лепш праводзіць у індывідуальнай форме;

гульняў - вандровак, экскурсій,

розных забаўляльных мерапрыемстваў і чытання мастацкай літаратуры.

         Фарміруючы прадстаўлення дзяцей пра дзяржаўныя сімвалы Беларусі - сцягу, гербе, гімне, трэба падвесці дзяцей да разумення таго, што яны адлюстроўваюць гісторыю паходжання дзяржавы, яго структуру, мэты, прынцыпы, нацыянальныя традыцыі, асаблівасці гаспадаркі і прыроды).         

       Дзяржаўны сцяг Рэспублікі Беларусь можа выкарыстоўвацца падчас дзяржаўных свят і святочных дзён, а таксама пры ўрачыстых мерапрыемствах, якія праводзяцца ва ўстанове дашкольнай адукацыі.

            Аб гербе можна распавядаць пра тое, што ён з'явіліся вельмі даўно. Гэта быў адметны знак рыцараў. Служыў ён для таго, каб можна было адрозніць адзін ад аднаго закутых у жалезныя даспехі воінаў. Такі сімвал з'явіўся на рыцарскіх шчытах. Ішоў час, не стала рыцараў, але засталіся гербы. Герб з'яўляецца знакам адрознення, эмблемай дзяржавы.

          Знаёмячы дзяцей з гімнам Беларусі на пачатку занятка лепш правесці гутарку пра тое, што гімн гэта самая ўрачыстая песня краіны. Гімны з'явіліся нашмат раней, чым гербы і сцягі. Дзяржаўны гімн Рэспублікі Беларусь спаўняецца падчас афіцыйнай цырымоніі ўзняцця Дзяржаўнага сцяга Рэспублікі Беларусь і іншых афіцыйных дзяржаўных цырымоній. Пры афiцыйным выкананнi Дзяржаўнага гiмна Рэспублiкi Беларусь прысутныя слухаюць яго стоячы. Пасля гутаркі варта ўключыць гімн для праслухоўвання. Словы гімна завучыць на памяць можна ў нерэгламентыраванай дзейнасці.

         У канцы занятка па знаёмству дзяцей з сімволікай Беларусі ці ў нерэгламентыраванай дзейнасці можна правесці з дзецьмі: аплікацыю, лепку, маляванне або размалёўванне, сцягоў, гербаў. Таксама можна правесці ў індывідуальнай форме дыдактычныя гульні такія як:«Чаго не стала?»
"Трэці лішні", «Карта Беларусі», «Даведайся па апісанні» і іншыя.
        У нерэгламентыраванай дзейнасці можна арганізаваць сюжэтна-ролевыя гульні "Мы па вуліцы ідзём", "Прымаем гасцей", "Крама сувеніраў", інш.

        Варта прачытаць дзецям наступныя мастацкія творы:

        для дзяцей сярэдняга ўзросту: С.Сокалаў-Воюш. "Блакіт нябёс"; Э. Агняцвет. "Зямля з блакітнымі вачамі "; А.Байдак. "Беларусачка"; Д.Бічэль-Загнетава. "Радзіма"; А.Русак "Мой край"; І інш.

          для дзяцей старэйшага ўзросту: Д.Бічэль-Загнетава. "Белая Русь", Радзіма "," Наша Радзіма "; А.Вольскі. "Радзіма", "Беларусь - мая Радзіма"; В.Вітка "Бусел"; Н.Гілевіч "Я - беларус" і інш.

         З выхаванцамі  старэйшага  узросту неабходна арганізаваць правядзенне заняткаў па тэме «Наш сцяг. Наш герб. Наш гімн » і свят напярэдадні Дня Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь і Дзяржаўнага сцяга Рэспублікі Беларусь.

Крыніцы:

          1. Вучэбная праграма дашкольнай адукацыі./ М-ва адукацыі Рэсп.Беларусь,  - Мінск, НІА,  2019

Падрыхтаваў: загадчык дзіцячага сада                                               Дорына  Я.І.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.